2011-03-28
 23:44:47

En till hund?

Här hemma har det diskuterats under en period om en till hund. Men vi är inte riktigt överens och det är svårt. Jag som är mer påläst en vad sambon är har ju så klart mina krav och vill gärna ställa ut och göra andra aktiviteter med hunden. Han vill hellst ha en ren sällskaps hund och då allra hellst en shih-tzu som ska vara ner klippt och kastreras. Det är ju inte i närheten av vad jag tänkt mig för jag vet att blir det två så blir det absolut inte tre. Sen var min tanke en ny hund om ca 3 år. Försökte kompromissa och sa att då blir det en omplacerings hund som är 4-5 år. Men vet vad han ser framför sig, en liten ullig valp som tultar runt. Inte ens färgen kan vi komma överens om, jag vill ha en vit och brun medans han vill ha svart eller svart/vit.

När jag sa att det inte blir en till papillon så förstod han inte mitt tanke sätt då heller. Vi får se hur det här slutar men karlar brukar kunna ändra sig helt tvärt. Kan tänka mig att det blir en shih-tzu till slut eller så får Dex vara ensamhund ett tag till. Jag vill inte ha en valp iallafall då kommer man ha två gaphalsar som skäller på allt man möter!

För skojs skull så har jag gjort en lista på mina 10 favorit raser och den färg jag gillar mest på dom. Har inte tagit hänsyn till rasernas temprament eller om dom ens skulle passa mig, utan det är bara ren och skär ytlighet ;)

NR 1


Petit Brabancon

NR2

Afghanhund

NR3

Långhårig Collie

NR4

Pomeranian

NR5

Welsh corgi cardigan

NR6

Japanese Chin

NR7

Dobermann

NR8

Gordonsetter

NR9

Cockerspaniel

NR10

Munsterländer


Emma
PUBLICERAT: 2011-03-30, 12:49:21 | URL: http://tcd.n.nu

Hej!

Varför vill du inte ha en till papillon?

/ Emma med Maxi och Domino!


Anonym
PUBLICERAT: 2011-04-29, 19:16:36

Jag förstår dig jag vill ej ha en till jack russel som e gapig

"moderkakan"



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: